Difference between revisions of "Verleiding"
Line 6: | Line 6: | ||
== The original text == | == The original text == | ||
+ | |||
+ | Verleiding, Reza de Wet se nuwe toneelteks en haar eerste een vir lank in Afrikaans, is interessant. Die veelsinnige titel suggereer reeds dat dit nie maklik vir uitleg vatbaar is nie. | ||
+ | |||
+ | 'n Vegknoper (Antoinette Kellerman) gee 'n lesing gebaseer op haar verdwene student (Heike Gehring) se navorsing oor Eugène Marais. Die dramaturg Reza de Wet is een van haar hoofbronne - dié is immers 'n nasaat van Marais se broer en dra allerlei grepies familie-oorlewering met haar saam. | ||
+ | |||
+ | Kellerman staan-en-sit voor in die onderste saal in die Willcocks-saal op die Matie-kampus (o, die onwegdoenbare reuk! Kennis, is dit jy?) en bekyk soos 'n meisieskoolhoof die vergaderdes. | ||
+ | |||
+ | Slim, dié truuk. Jy wonder of jy jou stoel maar kan laat kraak. Dis tog 'n lesingsaal en dié 'n akademiese lesing. En jy 'n balhorige student. Dan besluit jy om tog nie jou alie te versit nie. Dis teater dié, en vra beleefde stilte. | ||
+ | |||
+ | Oudiovisuele insetsels - kwansuis deur vegknoper-en-student opgeneem - word tussendeur vertoon. Veral die karakter De Wet-die-dramaturg is vreemd onderhoudend. | ||
+ | |||
+ | Vir my is Verleiding allereers 'n slim uiteenryging van die akademiese wêreld - van die verhouding tussen promotor, student en onderwerp-van-ondersoek. Marais is maar terloops laasgenoemde. En as sodanig werk die stuk slim. Sy onafgewerktheid, haltende tempo en stukke aanstellerigheid satiriseer die akademiese diskoers op indringende wyse. | ||
+ | |||
+ | As ons uitloop, sê my toneelgenoot: "Oe, Kellerman was darem maar weer wonderlik." | ||
+ | |||
+ | "Mmm," wil ek beaam. Ek kap terug: "Mmm, ek weet nie. Kon sy die karakter nie effe meer lewensgetrou gemaak het nie? Akademici het tog nie meer so 'n domineeagtige, Hollandse diksie nie. Was sy nie te veel van 'n karikatuur nie?" | ||
+ | |||
+ | |||
The play focusses on Eugéne Marais | The play focusses on Eugéne Marais | ||
− | |||
==Translations and adaptations== | ==Translations and adaptations== |
Revision as of 10:30, 28 June 2018
Verleiding is an Afrikaans play by Reza de Wet (1952-2012).
Contents
The original text
The original text
Verleiding, Reza de Wet se nuwe toneelteks en haar eerste een vir lank in Afrikaans, is interessant. Die veelsinnige titel suggereer reeds dat dit nie maklik vir uitleg vatbaar is nie.
'n Vegknoper (Antoinette Kellerman) gee 'n lesing gebaseer op haar verdwene student (Heike Gehring) se navorsing oor Eugène Marais. Die dramaturg Reza de Wet is een van haar hoofbronne - dié is immers 'n nasaat van Marais se broer en dra allerlei grepies familie-oorlewering met haar saam.
Kellerman staan-en-sit voor in die onderste saal in die Willcocks-saal op die Matie-kampus (o, die onwegdoenbare reuk! Kennis, is dit jy?) en bekyk soos 'n meisieskoolhoof die vergaderdes.
Slim, dié truuk. Jy wonder of jy jou stoel maar kan laat kraak. Dis tog 'n lesingsaal en dié 'n akademiese lesing. En jy 'n balhorige student. Dan besluit jy om tog nie jou alie te versit nie. Dis teater dié, en vra beleefde stilte.
Oudiovisuele insetsels - kwansuis deur vegknoper-en-student opgeneem - word tussendeur vertoon. Veral die karakter De Wet-die-dramaturg is vreemd onderhoudend.
Vir my is Verleiding allereers 'n slim uiteenryging van die akademiese wêreld - van die verhouding tussen promotor, student en onderwerp-van-ondersoek. Marais is maar terloops laasgenoemde. En as sodanig werk die stuk slim. Sy onafgewerktheid, haltende tempo en stukke aanstellerigheid satiriseer die akademiese diskoers op indringende wyse.
As ons uitloop, sê my toneelgenoot: "Oe, Kellerman was darem maar weer wonderlik."
"Mmm," wil ek beaam. Ek kap terug: "Mmm, ek weet nie. Kon sy die karakter nie effe meer lewensgetrou gemaak het nie? Akademici het tog nie meer so 'n domineeagtige, Hollandse diksie nie. Was sy nie te veel van 'n karikatuur nie?"
The play focusses on Eugéne Marais
Translations and adaptations
Performance history in South Africa
Sources
http://en.wikipedia.org/wiki/Reza_de_Wet
https://af.wikipedia.org/wiki/Reza_de_Wet
Danie Stander. 2017. "Reza de Wet – Haar Lewe en Werke", In: Programme for KKNK Festival, 2017[1]
Go to ESAT Bibliography
Return to
Return to PLAYS I: Original SA plays
Return to PLAYS II: Foreign plays
Return to PLAYS III: Collections
Return to PLAYS IV: Pageants and public performances
Return to South African Festivals and Competitions
Return to The ESAT Entries
Return to Main Page